Wiosenna aktualizacja Salesforce 2017 cz. 1

październikowym artykule przedstawiliśmy Wam najistotniejsze zmiany, które pojawiły się w zimowej aktualizacji Sales Cloud. Wielkimi krokami zbliża się kolejna, wiosenna aktualizacja Salesforce. Od drugiego tygodnia stycznia zamiast ikony bałwana będzie nas witać kolorowa tęcza. Czego symbolem okaże się tęcza? W serii pięciu artykułów postaramy się przybliżyć Wam najważniejsze elementy, których wprowadzenie lub ulepszenie w wiosennym wydaniu zapowiedział Salesforce. Skupimy się na aspektach istotnych zarówno dla użytkowników, jak i dla deweloperów.

 

Komentarze na żywo. Małe, a cieszy!

 

Pierwszą nowością, którą się zajmiemy jest wprowadzona w module Chatter funkcjonalność pozwalająca na wyświetlanie powiadomienia ‘na żywo’, sygnalizującego, że inna osoba w tym samym czasie pisze komentarz. Z pozoru małe i bardzo kosmetyczne usprawnienie z pewnością będzie miało wielu zwolenników pośród tych, którzy komunikują się ze swoimi zespołami poprzez Chatter’a. Co bardzo istotne, narzędzie poinformuje nas nawet jeśli więcej niż jedna osoba pisze komentarz – w obecnej aktualizacji będziemy widzieli do trzech ‘współkomentujących’.

 

wiosenna aktualizacja Salesforce

Komentarz postowany na żywo podświetla się na żółto.

“Nie” dla spamu.

 

Drugim usprawnieniem, które wybraliśmy z najnowszej aktualizacji jest możliwość dodania rozwiązania reCAPTCHA do formularzy generowanych w Sales Cloud (nazywanych Web-to-Lead). To z pewnością bardzo istotna informacja dla tych, którzy pracują aktywnie przy obsłudze potencjalnych klientów na początkowym etapie. Poprawka do formularzy będzie blokadą dla spamerów i w dużym stopniu zaoszczędzi cenny czas zespołu sprzedażowego, który będzie mógł skupić się na realnych klientach, nie zaś na zapytaniach z kategorii spamu.

recaptcha

 

Wiosenna aktualizacja Salesforce redukuje szum informacyjny.

 

Kolejny element, który postanowiliśmy opisać, to możliwość konfiguracji własnych ‘strumieni informacji’ w Chatterze (ang. Custom Chatter Streams). Szum informacyjny jest często dużą przeszkodą w pracy wielu organizacji. Strumienie pomagają w sprytny sposób zarządzać najnowszymi aktualizacjami w naszym systemie tak, aby nic istotnego nam nie umknęło. Jak to działa? Na zasadzie kanału, do którego możemy dodać treści publikowane przez konkretne osoby, grupy, czy najnowsze posty z konkretnych rekordów w obrębie dowolnego obiektu – na przykład Okazji biznesowej (Opportunity), Kontaktu (Contact) czy Konta firmowego (Account). Według zapowiedzi Salesforce, w wiosennym wydaniu każdy użytkownik będzie mógł skonfigurować do pięciu strumieni.

 

Ulubione zawsze pod ręką!

 

Ostatnia nowość, którą opisujemy w pierwszym artykule naszej serii, to tak zwane skróty do ulubionych. To kolejne bardzo proste rozwiązanie, które z pewnością usprawni bieżącą pracę w systemie Sales Cloud (jest to nowość w interfejsie Lightning Experience). Działa w sposób bardzo podobny do ’ulubionych’ w większości przeglądarek internetowych. Przeglądając dowolny obiekt, widok czy raport wystarczy oznaczyć go gwiazdką, co spowoduje dodanie go do sekcji, którą zawsze mamy pod ręką. Nie ma znaczenia, z jakiego urządzenia logujemy się do systemu oraz czy korzystamy z wersji na przeglądarkę czy z aplikacji mobilnej Salesforce1 – zawsze mamy dostęp do naszej ‘drogi na skróty’ do dowolnego miejsca w systemie CRM. Maksymalna liczba ‘Ulubionych’, którą możemy dodać według zapowiedzi Salesforce, to 200.

 

Przedstawione  przez nas nowości to tylko wąski wycinek tego, co przygotował dla nas Salesforce. Kolejne artykuły, w których przybliżymy Wam, co jeszcze przyniesie wiosenna aktualizacja Salesforce już wkrótce! Zwróćcie uwagę, że zaprezentowane rozwiązania są zapowiedzią i będą dostępne po ich oficjalnym ogłoszeniu przez Salesforce.

 

Artykuł powstał na podstawie Zapowiedzi aktualizacji Salesforce Wiosna 2017 (Salesforce Spring’17 Release Notes) dostępnej pod adresem: RELEASE NOTE SPRING’17.