Salesforce Winter` 18 Release – aktualizacja dla Salesforce1

Urządzenia mobilne w przeciągu ostatnich kilku lat przeżywają prawdziwy rozkwit. Obecnie ponad połowa globalnego ruchu generowanego w Internecie pochodzi właśnie ze smartfonów i tabletów. Salesforce nie pozostaje obojętny na te zmiany i wraz z Winter Release ’18 wydaje kolejną aktualizację aplikacji mobilnej Salesforce1.

Dzięki niej, użytkownicy będą mieli okazję skorzystać z jeszcze szerszej gamy usług oferowanych przez Salesforce, w każdym miejscu i o każdej porze, co zdecydowanie ułatwi dostęp do naszego CRM-u.

 

1. Łatwe klonowanie rekordów

 

Od teraz agenci mogą bezproblemowo rejestrować problemy klientów i użytkowników, wykorzystując do tego dane z istniejących już Spraw (Cases). Wystarczy jedynie kliknąć w przycisk „Klonuj”, wypełnić potrzebne informacje, przypisać, a następnie kliknąć “Zapisz”. Do tej pory było to możliwe tylko w Salesforce Classic. Zmiana dotyczy Lightning Experience i wszystkich wersji aplikacji mobilnej Salesforce1.

 
Salesforce1

Dla nowych instancji przycisk ten widoczny będzie domyślnie, natomiast w już istniejących trzeba będzie go osobno umieścić w układzie strony (Page Layouts).

 

2. Pożegnanie z Legacy Charts (stopniowa rezygnacja z funkcji)

 

Rozbudowane Tabele (mobilna wersja Lightning Experience Charts) zastąpiły Legacy Charts we wszystkich wersjach Salesforce1. Jeżeli nie masz jednak ochoty na zmiany, zawsze możesz przywrócić Legacy Charts w oknie Konfiguracji (Setup). Zaleca się jednak stopniowe przyzwyczajanie się do systemu Enhanced Charts, gdyż Legacy Charts zostaną całkowicie wycofane z użytku wraz z Spring Release ’18. Dla przypomnienia – Enhanced Charts to interaktywne wykresy dostępne dla użytkowników Salesforce1, które można wykorzystywać do filtrowania raportów, zmieniania typów wykresów oraz pozyskiwania szczegółowych informacji poprzez szybkie dotknięcie palcem ekranu telefonu.

Poniżej krótkie zestawienie informacji odnośnie Legacy Charts:

– Spring ’18 definitywnie wycofa Legacy Charts – od przyszłej edycji dostępne będą wyłącznie Enhanced Charts
– Instancje założone po edycji Summer ’16 mają wprowadzoną wersję Enhanced Charts jako jedyną dostępną do użytku, nie odczują one wobec tego wprowadzanych zmian
– Wycofanie Legacy Charts nie będzie miało wpływu na Salesforce Classic i Lightning Experience

 

Salesforce1

 

3. Sekcja „Ostatnio wyświetlane” domyśli się, czego dokładnie szukasz

 

Sekcja “Ostatnio wyświetlane” dla nowych użytkowników Salesforce1 w menu nawigacyjnym wyświetla początkowo te same informacje, które widoczne są w pasku nawigacyjnym Lightning Experience. Podczas globalnego wyszukiwania w Salesforce1, dla użytkowników widoczne są tylko te wyniki, które pojawiają się w sekcji jako ostatnie (Recent). Z czasem, gdy Salesforce będzie mógł odnieść się do historii wyszukiwań użytkowników, domyślne wyniki wyszukiwania zostaną zastąpione ostatnio używanymi obiektami. Zmiana dotyczy tylko aplikacji mobilnej Salesforce1 na Android oraz przeglądarki mobilnej Salesforce.

 

4. Zarządzanie obszarami z poziomu aplikacji

 

Przedstawiciele handlowi mogą od teraz zmieniać ustawienia obszarów (Territory Management) w aplikacji oraz nieustannie mieć je do wglądu. W Salesforce1, użytkownicy Territory Management w wersji Enterprise mogą zmieniać przypisanie obszary, wchodząc w szczegóły danej okazji biznesowej. Zmiany zostaną wprowadzone we wszystkich wersjach aplikacji mobilnej Salesforce1.

 

5. Zarządzaj kontraktami serwisowymi w Salesforce1

 

Przeglądaj, twórz i zarządzaj kontraktami oraz zamówieniami we wszystkich wersjach aplikacji Salesforce1. Twój zespół może od teraz szybko przeglądać lub modyfikować warunki umów, np. podczas spotkań czy wizyt u klientów. Ta zmiana dotyczy wszystkich wersji aplikacji mobilnej Salesforce1. Jeśli automatyczne przypisanie poziomu usług serwisowych SLA jest aktywne w Twojej firmie, kontrakty serwisowe będą widoczne dla użytkowników w menu nawigacyjnym Salesforce1.

 

Nowe funkcjonalności w znacznym stopniu zwiększą wygodę korzystania z systemu na co dzień. Dodatkowo będzie on coraz lepiej uczył się naszych nawyków i starał się przewidywać nasze działania. Ponadto aplikacja stale aktualizowana jest o kolejne funkcjonalności, co na pewno pozwoli zwiększać produktywność każdemu z korzystających z systemu. Wszyscy fani korzystania z Salesforce poza domem z pewnością nie mogą czuć się zawiedzeni, a używanie Salesforce1 z każdą edycją jest jeszcze bardziej przyjemne.

W tym miejscu warto przypomnieć o poprzednich aktualizacjach dla aplikacji mobilnej Salesforce1, które opisywaliśmy TUTAJ przy okazji Summer Release 2017, a także TUTAJ podczas Spring Release 2017. Zapraszamy do lektury!