Salesforce Einstein: Sztuczna inteligencja dla każdego – Salesforce Winter`18 Release

Wraz z zimową edycją Salesforce Release dobrze wszystkim znany do tej pory Wave Analytics zyskał nową nazwę – Einstein Analytics. Zgodnie z zasadą “less is more” w interfejsach oraz dokumentacji produktu znajdziemy jego skróconą nazwę – “Analytics”. Za jej zmianą kryje się także szereg nowych funkcjonalności wprowadzonych dla Salesforce Einstein, o których pokrótce opowiemy w tym artykule.

 

1. Einstein Activity Capture: Wsparcie dla Microsoft® Exchange

 

Einstein Activity Capture jest już dostępny dla użytkowników Microsoft Exchange 2013 oraz 2016. Od teraz funkcjonalność ta zawiera także zapytania i kontrakty. To oznacza, że możesz sam zadecydować, jak długo powinny być przetrzymywane w Twoim systemie dane przechwycone wcześniej przez Einstein`a.

Krótko przypominając dotychczasową funkcjonalność – Einstein Activity Capture łączy się z pocztą i synchronizuje całą komunikację z klientem z odpowiednimi rekordami w Salesforce. Podczas wysyłania i odbierania e-maili czy wydarzeń, Activity Capture dodaje odpowiednie wiadomości do właściwych rekordów w systemie. Dane te widoczne są na linii czasu aktywności, co widać na poniższym zdjęciu:

 
Salesforce Einstein

 

2. Einstein Automated Contacts: Nowe możliwości automatyzacji i raportowania

 

Pożegnajcie się z ręcznym wprowadzaniem danych o kontaktach. Od dziś wszystko jest automatyczne! Teraz Einstein sam doda za Ciebie kontakty i ich role do Salesforce`a. Dzięki temu pracownicy odpowiedzialni za sprzedaż mogą całkowicie skupić się na swojej pracy, zamiast poświęcać cenny czas na manualne wprowadzanie danych do systemu (Winter Release` 18 zawiera wersję beta Einstein Automated Contacts).

Poniższa lista pokazuje, które kontakty zostały dodane przez Salesforce Einstein. Jeśli któryś z nich błędnie nie został ujęty na liście, wyświetli się jako sugestia, którą osoba odpowiedzialna za sprzedaż będzie mogła dowolnie modyfikować.

 

 

Za pomocą odpowiedniego dashboardu, Einstein Automated Contacts pokazuje efektywność narzędzia. Bardzo łatwo sprawdzić ilość kontaktów dodanych automatycznie oraz poprzez sugestie. Możemy więc porównać ilość kontaktów wprowadzonych manualnie oraz przy użyciu Einstein Automated Contacts.

 

Salesforce Einstein

 

3. Story Improver: Spraw by Twoje historie były jak najbardziej wartościowe biznesowo

 

Einstein Discovery identyfikuje nowe sposoby na poprawę historii biznesowych. Narzędzie wyszukuje wartości ekstremalne, identyczne oraz zmienne o niskiej wariacji i wysokiej korelacji. Wszystkie te zabiegi sprawiają, że łatwo jest zbudować model oparty na najlepszych praktykach.

Salesforce Einstein

 

4. Einstein Lead Scoring: Więcej możliwości konwersji leadów

 

Poprzednio Einstein mógł analizować historyczne leady tylko jeśli osoby odpowiedzialne za sprzedaż tworzyły okazje biznesowe podczas konwersji. Aktualnie produkt działa nawet jeśli leady są konwertowane jedynie do poziomu klientów i kontaktów. Z funkcji tej możemy korzystać zarówno w wersji Classic, jak i Lightning.

Jak to działa? Otóż, Einstein Lead Scoring poszukuje wzorców w historii konwersji leadów. Narzędzie przydziela odpowiedni scoring w zależności od tego, jak dobrze wpasowują się one w ustalone wzorce. Przy uruchomieniu scoringu leadów system prosi o podanie kamienia milowego, który najlepiej odpowiada praktykom stosowanym przez osoby odpowiedzialne za sprzedaż.

Salesforce Einstein

 

Salesforce Einstein

 

5. Salesforce Einstein: Nowe dashboard`y

 

To kolejne duże udogodnienia dla użytkowników Salesforce Einstein. Oprócz wspomnianego wcześniej dashboard`u dla Einstein Automated Contacts, przy zakładce Sales Cloud Einstein mamy do dyspozycji dodatkowo nowe dashboardy dla Einstein Activity Capture (3) oraz dla Einstein Leads Scoring (4).

 

Salesforce Einstein

 

Podsumowując, wraz z nową nazwą narzędzia przybyło także sporo ciekawych funkcjonalności. Automatyzacja dodawania kontaktów oraz scoring leadów z pewnością sprawią, że praca zespołu sprzedażowego stanie się o wiele bardziej efektywna. Dodatkowo nowe dashboard`y stanowią ułatwienie w analizie efektywności sztucznej inteligencji zaaplikowanej do systemu CRM. Możemy zdecydowanie przyznać, że coraz to nowsze funkcje Salesforce Einstein pomagają uczynić Salesforce najmądrzejszym systemem CRM na świecie. To na pewno nie koniec nowości dla tego narzędzia!