Zmierz skuteczność kampanii na YouTube z Salesforce

Jak mierzyć skuteczność kampanii z udziałem YouTuberów? Przede wszystkim dobrze dobierając narzędzia do analizy działań i wykorzystując właściwe wskaźniki. Dla firm wykorzystujących rozwiązania Salesforce dostępny jest już pakiet YT Integrator pozwalający na połączenie Sales Cloud z najpopularniejszą platformą video na świecie.

YouTube to ponad miliard użytkowników. Jak twierdzi operator platformy, jeśli policzyć tylko najcenniejszych z reklamowego punktu widzenia widzów mobilnej wersji YouTube w wieku od 18 do 34 lat i od 18 do 49 lat, uzyskamy wartość wyższą niż łączna liczba subskrybentów największych sieci kablowych w USA. Dostępny w 88 krajach, 79 wersjach językowych zasięgiem obejmuje 95% użytkowników internetu na świecie. Połączenie YouTube z Salesforce otwiera szereg nowych możliwości.

 

YouTube z Salesforce

 

Youtube w marketingu

 

Zerowe koszty wejścia i niewielkie koszty potrzebne, by dotrzeć do milionów odbiorców sprawiają, że właściwie każdy może zdobyć popularność i za swoje produkcje uzyskać satysfakcjonujące wynagrodzenie. Dość wspomnieć polskiego Sebastiana Wardęgę (blisko 3,5 mln użytkowników YT subskrybuje jego profil) czy Justina Biebera (cytowanie statystyk jest w tym przypadku zbędne).

Popularni YouTuberzy od dłuższego czasu wykorzystywani są w marketingu i reklamie. Na przykład, Radosław Kotarski, twórca Polimatów od kilku lat swoją twarzą firmuje działania Banku Millennium. Bank postanowił tłumaczyć w prosty i przejrzysty sposób zawiłości finansów i wykorzystuje do tego autora, który najlepiej wpisuje się w taki przekaz.

 

Jak zmierzyć skuteczność kampanii na YouTube z Salesforce?

 

YT Integrator to autorski produkt Cloudity przeznaczony dla firm, które wykorzystują w swoim biznesie portal YouTube – od zarządzania kanałami influence marketingu po sprzedaż reklam i kampanii content marketingu. Dzięki integracji z YouTube użytkownicy pakietu zyskują pełną informację o YouTuberze, jego subskrybentach i zasięgu filmów umieszczonym na jego kanale. To jednak nie wszystko – YT Integrator ułatwia zarządzanie bazą YouTuberów. Dzięki temu agencje influence marketingu, domy mediowe, jak również firmy oferujące różnego rodzaju produkty i usługi przeznaczone dla osób prowadzących kanały na YouTube zyskują narzędzie pozwalające lepiej dostosować swoją ofertę dla wymagającego klienta.

 

Widok 360⁰ – najważniejsze wskaźniki w jednym miejscu

 

YT Integrator pozwala na natychmiastowy import wszystkich informacji na temat YouTubera. Stworzony w Sales Cloud rekord zawiera bezpośredni link do profilu danej osoby oraz wszystkie statystyki związane z kontem, co pozwala na widok 360 stopni na użytkowników, których kanały są dla nas istotne. Do przykładowych informacji należą: wiek, płeć, kraj pochodzenia subskrybentów, ale również miesięczny przyrost lub utrata liczby widzów.

Posiadając dane tego typu, możemy określić główną grupę docelową YouTubera, co często jest informacją kluczową dla firm wykorzystujących w swojej działalności portal You Tube. Wśród importowanych informacji znajdują się także statystyki publikowanych filmów. Wyświetlając profil w Sales Cloud dowiadujemy się, ile polubień i komentarzy uzyskały filmy danej osoby oraz ilu osobom nie podobała się twórczość (‘dislikes’). Wśród synchronizowanych danych mamy również liczbę wyświetleń oraz informację, jaki procent filmu średnio jest wyświetlany.

 

Dane zbierane dzięki integracji YouTube z Salesforce pozwalają na budowę wysokiej jakości bazy YouTuberów. Baza może być w różny sposób wykorzystywana w codziennej działalności, w zależności od specyfiki biznesu i celu firmy. Bazując na gromadzonych statystykach, można tworzyć wielowymiarowe kryteria użytkowników, aby dopasować poszczególne osoby do danego przedsięwzięcia (na przykład do prowadzonej kampanii influence marketingu lub w celu sprzedaży produktów i usług przeznaczonych dla YouTuberów). Ważną funkcjonalnością jest rozszerzanie wiedzy o użytkownikach o dodatkowe informacje z innych źródeł, na przykład poprzez research, czy integrację z innymi kanałami social media.

 

Aby dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami.