Co nowego umożliwi nam aplikacja mobilna Salesforce1 ?

Ciągłe podnoszenie użyteczności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu przejrzystości platformy jest jednym z kluczowych kierunków rozwoju Salesforce, co pokazywaliśmy już w poprzednim artykule dotyczącym wiosennej aktualizacji. Wraz z nową aktualizacją, pod wdzięczną nazwą Spring 2017, kryje się kilka nowości, na które z pewnością warto zwrócić uwagę. Jakie nowości odkryje przed nami aplikacja mobilna Salesforce1?

 

Po pierwsze: dynamika!

 

Dynamika stanowi istotną kwestię zarówno dla Użytkowników jak i Deweloperów. Możliwość podglądu wyników osiąganych przez potencjalnych klientów (Leadów) z każdego poziomu, zawierającego pole Score, w dużym stopniu usprawnia śledzenie zmian. Funkcja ta z pewnością przypadnie do gustu osobom lubiącym  “trzymać rękę na pulsie”. Dodatkowo jest dostępna nawet dla urządzeń mobilnych.

 

Wyszukaj… cokolwiek!

 

Dzięki poprawie funkcjonalności  Quotes (opcji umożliwiającej wyszukanie dowolnego wyrażenia, słowa etc.), dostęp do poszczególnych fraz w Salesforce1 staje się jeszcze prostszy. Przedstawiciele handlowi mogą szybko i precyzyjnie wyszukiwać odpowiednie sformułowania korzystając z wyszukiwarki Global Search.

global-search-quotes

 

Organizacja pracy, czyli tworzenie listy zadań.

 

Aktualna lista zadań stanowi jedno z kluczowych narzędzi wykorzystywanych przez przedstawicieli handlowych. Zarówno dla ukończonych zadań, jak i nowych (ale powiązanych z już istniejącymi), Salesforce1 oferuje możliwość stworzenia zadania uzupełniającego (Follow-Up Task) i to bez konieczności powrotu do biura! Dla aplikacji mobilnej można tego dokonać w dwojaki sposób: z listy zadań (poprzez wybranie polecenia Task z Action Menu i wybór Create Follow-Up Task) lub z zadań (poprzez kliknięcie w ikonę Create Follow-Up Task w pasku akcji).

Salesforce1

 

Wizualizacja danych w Salesforce1.

 

Salesforce1 rozszerza także swoje możliwości w zakresie prezentacji tabel, poprzednio liczba dostępnych kombinacji wynosiła 100, w bieżącej wersji liczba ta została podwojona. Użytkownik Salesforce1 może przeglądać więc aż do 200 zestawień w zakładkach Reports i Dashboards.

 

A co z komunikacją?

 

Salesforce1 oferuje także dodatkową konfigurację w zakresie komunikacji. Wykonywanie połączeń i wysyłanie e-maili z profili na Salesforce zostało delikatnie zmodyfikowane, mianowicie adresy e-mail i numery telefonu widoczne z zakładce Details (Szczegóły) są, po kliknięciu w odpowiednie pole, konwertowane w  linki, inicjujące połączenie telefoniczne lub nową wiadomość mailową.

 

Nowości zaproponowane w wiosennej edycji Salesforce oznaczają więc nie tylko usprawnienie funkcji stricte biznesowych, to także poprawa swobody poruszania się po platformie. Myślę, że takie podejście zachęca nas do przetestowania zaproponowanych nowości i personalnej ocenie ich użyteczności dla naszego biznesu.