Automatyzacja marketingu – 5 sposobów

Automatyzacja marketingu pozwala na skuteczną konwersję leadów (czyli największą bolączkę każdego marketingowca). Poznaj 5 sposobów na to,  jak ją przeprowadzić!

 

Automatyzacja marketingu to dobra inwestycja

 

Podstawowym problemem jest określenie, które leady powinniśmy przekazywać do sprzedawców, a z którymi powiniśmy jeszcze chwilę zaczekać. Trafny podział na klientów, którzy podjęli już decyzję o zakupie i tych, którzy potrzebują czasu na decyzję pozwala sprzedawcom pracować efektywniej.

Automatyzacja marketingu to inwestycja o bardzo dużej wadze – zarówno dla kosztów, jak i wyników finansowych firmy. Jak każda inwestycja, podlega analizie rentowności, a wskaźnik ROI jest czołowym argumentem dla zarządu, aby ponieść wydatki na dany cel. Jak poprawić rentowność takiej inwestycji? Lautel Okhio z Pardota ma dla Was 5 prostych rozwiązań. 

 

15-20-klientow1. Dbaj o potencjalnych klientów

 

Pielęgnowanie przyszłego klienta aż do momentu, gdy będzie gotów do zakupu jest w tej chwili koniecznością. Nie jest tajemnicą, że klient o którego zadbaliśmy przyniesie większy zysk. Platforma automatyzacji marketingu ożywi każdego prospekta, zidentyfikuje i  namierzy – tylko na podstawie jego interakcji na stronie internetowej.

Dane mówią same za siebie: 15-20% potencjalnych klientów, którzy „nie są jeszcze gotowi do zakupu”, ale o nich dobrze zadbaliśmy decyduje się na finalizację kontraktu. 

 

 

2. Identyfikuj ciepłe kontakty

 

Wiedza, że potencjalny klient jest gotowy do dokonania zakupu jest prawdopodobnie najistotniejszym czynnikiem, który pomoże nam poprawić współczynniki konwersji i ROI. To jest podstawowy cel wdrażania automatyzacji marketingu – sprawienie, żeby klient był gotowy do dokonania zakupu. W miejsce zgadywania, czy klient chce dokonać zakupu mamy punktację i klasyfikację, wynikającą z badania jego zachowań na stronie internetowej.

Czy sprawdzili ceny? Obejrzeli film? Pobrali katalog? Można skonfigurować każde z tych działań, aby dodać lub odjąć punkty zaangażowania, a w momencie gdy punktacja jest wystarczająco wysoka (jak wysoka, to tylko kwestia doświadczenia), możemy przekazać kontakt do sprzedaży.

 

automatyzacja marketingu

3. Przyspiesz decyzję o zakupie

 

50% kupujących zdecyduje się na zakup od dostawcy, który odezwie się do nich pierwszy. Z tego powodu warto upewnić się, że ciepłe kontakty są obsługiwane natychmiast. Szybkie działanie sprzedawcy oznacza lepsze wyniki i wyższą rentowność. Jak zautomatyzować tak delikatny proces? Należy przekazywać do zespołu handlowców lub
telemarketerów leady dokładnie w momencie, gdy osiągną dany pułap punktów. Po przekazaniu należy tylko monitorować, co dokładnie się dzieje z przekazanym kontaktem.

 

4. Wypełnij lukę między marketingiem i sprzedażą

 

Marketing i sprzedaż pracują ramię w ramię – przeprowadzają klienta przez lejek sprzedażowy, edukują go, utrzymują relacje, dzięki czemu efektywność sprzedaży jest wyższa. Automatyzacja marketingu w biznesie otwiera nową linię komunikacji między zespołami marketingu i sprzedaży. Marketerzy mogą dostarczać sprzedaży treści, których ci potrzebują. Tworzone przez nich materiały i szablony mogą oszczędzić czas sprzedawcom, jednocześnie pozwalając na kontrolowanie wizerunku marki.

Automatyzacja marketingu pozwala też przekazać zimne leady z powrotem do marketingu, aby można było poświęcić im więcej czasu i poczekać aż dojrzeją do decyzji o zakupie. Dzięki temu sprzedawcy będą koncentrowali się na klientach zainteresowanych zakupem, a maketingowcy na wahających się.

 

5. Wygeneruj więcej leadów

 

Wygeneruj więcej leadów poprzez tworzenie formularzy i stron, które przekażą dane prosto do platformy automatyzacji marketingu. Nakreśl swoje kampanie w oparciu o działania, które potencjalny klient może wykonać. Czekaj na odpowiedni moment z przygotowanym bonusem, case study lub ofertą dla każdego klienta.